inicio > noticias > Cursu d´Escritura Dramática "Nun te muerdas la llingua"

NOTICIAS

08 / 10 / 2015

Cursu d´Escritura Dramática "Nun te muerdas la llingua"

Cursu d´Escritura Dramática ´Nun te muerdas la llingua´

En el fin de semana 24 y 25 de Octubre 2015, tendrá lugar el curso de Escritura dramática “Nun te muerdas la llingua”, impartido por el escritor y dramaturgo Dolfo Camilo Díaz.

El taller se realizará en la Universidad Laboral de Gijón, en horario de 10:00-14:00h. El curso será totalmente gratuito para los socios de FETEAS y 20 euros para los no socios.

Para inscribirse por tanto, rellenar la ficha adjunta, y poneros en contacto con formacion@feteas.org o bien por teléfono: Carmen (619.77.09.11) o Diana (657.07.60.64), para más información.

Las plazas serán limitadas y el plazo de inscripción finaliza el 21 de Octubre a las 00:00h.

 

PROGRAMACIÓN

“NUN TE MUERDAS LA LLINGUA 3

DOLFO CAMILO DÍAZ

 

Conteníos:

0-Bases llingüístiques/Sociollingüística: por qué l´asturianu ye como ye?

1-Analís de TESTOS teatrales, clásicos y d´anguañu.

2- Analís de Testos teatrales de los presentes.

3- Técniques pa facer adaptaciones teatrales.

4- Usos de la llingua/llingües que se falen n´Asturies

5- ¿Conocemos esti territoriu… que pretendemos depués representar?

6- Músiques y efectos. Cómo rematar adecuadamente un montaxe

7- Festivales y programaciones teatrales n´Asturies: guía d´altu riesgu

LOS/ES ALUMNES PARTICIPANTES YE CONVENIENTE QUE MANDEN A ESTA DIRECCIÓN adolfocamilo@telecable.es testos propios que quieran analizar nel taller. Esos testos tendrán de tar mandaos a Dolfo Camilo Díaz enantes del día 17 d´Ochobre

 

DOLFO CAMILO DÍAZ: UNOS APUNTINOS CURRICULARES

Dolfo Camilo Díaz, Doctor n´Historia y Xerente del Área de Cultura del Conceyu de Corvera. Escritor, dramaturgu, cantautor, videocreador…

Académicu de la Llingua Asturiana dende 1988. Exconseyeru de la RTPA.

Cuatro veces ganador del Xosefa Xovellanos de novela (AÑADA PA UN GÜEYU MUERTU, DIARIU DE VIAXE, IMAGO y ADVENIMIENTU); Premiu de Novela de l´Academia de la Llingua (PEQUEÑA LLOBA); Dos veces Premiu Montesín de Lliteratura Xuvenil (KHAOS y MEMORIAL DEL MONSTRU); Premiu L.Lena de Cuentos, Premiu Fernández Lema…

Escritor n´asturianu (ventiseis obres publicaes) y castellanu (tres obres publicaes)

Como narrador ta acabante publicar ESPANKIN, thriller sicolóxicu  (SUBURBIA EDICIONES) y la fantasía heróica xuvenil MEMORIAL DEL MONSTRU (TRABE EDICIONES)

Traducíu al portugués, francés, inglés, catalá, castellanu y galego.

TEATRU

Nel 1978 crea GUAXA, Grupu de Teatru de la Universidá Llaboral col qu´estrena  pieces d´IONESCO, KAFKA…

Nel 1981 crea y dirixe GÜESTIA, Grupu de Teatru Independiente pel que pasen actores y actrices como CARMEN BELEN JIMENEZ (anguaño, Xefa d´Estudios de la ESAD) o los escritores XUAN BELLO o Xosé Nel Riesgo (Anguaño director de la Fundación de Cultura de Xixón). Con Güestia estrena obres propies (TERAPIA, RAGNAROK, FLORES…) y adaptaciones al asturianu de pieces de MEDIERO, BECKETT, BUKOVSKY…

Nel 1982 crea y dirixe el Grupu de Teatru Universitariu AMORECER (Facultá d´Historia) col que representa n´asturianu obres propies (Xuiciu a Reagan, Un gurrión pierde un güeyu…) y d´autores como Chejov, Shakespeare, Pynter…

Tien publicaes siete obres de teatru (PSICOKILLER, NUECHE, PAÍS…). Les más importantes compañíes profesionales asturianes tienen pieces d´ACD en repertoriu (CASONA, NUN TRIS, HIGIÉNICO…)

Ganador del prestixosu premiu de teatru Alejandro Casona cola obra WULF

LES COMEDIES DE VALDESOTO

Nel 2007, en rempuesta a la petición de l´Asociación “los sidros de la Rasa”, de collaborar nel procesu de recuperación de les tradicionales comedies qu´esa asociación vien faciendo de va años, escribe una comedia a la vieya manera de SIERO. Esperiencia, granible y especialmente interesante, que va repitir nel 2008. En dambes les dos ocasiones la RTPA tresmitió en directu  les comedies que, como manda la tradición, ficiéronse n´antoxana la ilesia Valdesotu.

EL GRAN TEATRU DEL MUNDU

Nel 2013/2014 crea, dirixe y presenta EL GRAN TEATRU DEL MUNDU pa la Radio del Principáu d´Asturies (RPA). Esti ye un ún de los pocos programes de radio de toles emisores de la península dedicáu al radioteatru. Dolfo Camilo Díaz adapta pa la radio, y pa la llingua asturiana, pieces cimeres como LA REXENTA de Clarín o LA GUERRA DE LOS MUNDOS d´Orson Welles/HgWells.

Agora dirixe los grupos de teatru de nenos de Corvera (con más de cientoventi escolinos) y de muyeres mayores (con medio centenar de participantes).

En xunto con María López Barrio tien entamao MUXOTATO, un proyectu de cuentacuentos apoyáu na técnica del Kamixibai qu´arrima cuentos propios y adaptaciones clásiques a los más nenos.

MÚSICA

Como músicu gana nel 1986 el Premio Nacional de Canción de Autor a los Mejores Textos (Ministerio de Cultura); crea la Banda de rock GÜEXTIA nel 1983, presentando nel 1988 el primer discu de rock n´asturianu INAUX. Nel 1984 escribe ´l musical “CLARÍN”. Escribe dos musicales infantiles nos 90 (EL PAÍS DE LAS PUERTAS y OSINOS) y UNA MAÑANA en 2007. NEl 2010 publica PATRIMONIU, Cd onde vierte al asturianu una quincena temes del rock de los 70 y 80. Nel 2012 publica RA MAI, con cuatro temes propios (unu d´ellos LA GÜELA, finalista nel Premiu al Meyor Cantar n´asturianu) y doce nueves versiones. Anguaño ta pa rematar CAPITAN FAKE un discu con temes propios.

Temes d´ACD (qu´asina aveza firmar) tan en repertorio de bandes folkis y rockeres como AC SOUL, LOS LOCOS, XÉLIBA, ESTHER FONSECA…

 

 

compartir:
rss
facebook
twitter


te recomendamos...
C/ SAN NICOLÁS 80. 7ºD. 33210 GIJÓN ASTURIAS presidencia@feteas.org secretariatecnica@feteas.org
diseño: Think diseño, comunicación & + | programación: ticmedia.es
miembro de:

escenamateur
colaboran:

cultura asturias paraiso natural